sobota, 22 września 2012

Kotlety z cukinii

Magic kitchen with Asia

Osoby, które mnie znają wiedzą, że jestem zwolennikiem zdrowej i lekkiej kuchni:) Zwłaszcza takie przepisy jak te napawają mnie radością zwłaszcza jak się okazuje, że są takie pyszne:) Dlatego też już mam dwie książki kucharskie rodzinki Szaciłło. Polecam je bardzo! Wczoraj się nimi objadałam:):) Polecam osobom na diecie.
Składniki:
  • jedna cukinia (około 200g)
  • 3 łyżki mąki groszkowej
  • 1 łyżka pestek słonecznika
  • 1 łyżka sezamu (ja nie miałam)
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • ząbek czosnku
  • sól i pieprz do smaku
  • 1-2 łyżki oliwy z oliwek
Wykonanie:
  1. Cukinie trzemy na tarce z dużymi oczkami.
  2. Dodajemy pestki słonecznika, sezam, przyprawy i 3 łyżki mąki groszkowej (ja nie użyłam pestek słonecznika i sezamu).
  3. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą.
  4. Patelnie smarujemy za pomocą pędzelka oliwą z oliwek.
  5. Ręce zwilżamy wodą i formujemy cienkie kotleciki.
  6. Smażymy z dwóch na małym ogniu.
Sposoby podania:
  1. Mój sposób: ja zjadłam je z jogurtem greckim i pokrojonymi w talarki ogórkami małosolnymi.
  2. Rodzinka Szaciłło poleca w swojej książki "Przemytnicy marchewki, groszku i soczewicy" jedzenie burgerów z kotletami z cukinii z sosem tatarskim (następnym razem tak właśnie zjem).
Polecam serdecznie i smacznego:)
Asiula

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz