sobota, 1 marca 2014

Kuru fasulye w wersji light, czyli dietetyczna fasolka w sosie pomidorowym

Magic kicthen with Asia 
Po raz pierwszy zjadłam kuru fasulye w Stambule w 2009 roku i od razu pokochałam to danie:) W Turcji podaje się fasolkę często z pilavem, czyli specjalnie przygotowanym ryżem. Dodatkowo oczywiście gości na talerzu chleb. Zrobiłam sobie wersję dietetyczną i bez dodatku mięsa. W Turcji można dostać kuru fasulye z mięsem, jak i bez. Polecam ten pełnowartościowy posiłek.!

Składniki na 1-2 porcję:
  • 1 szklanka fasoli białej
  • 1/3 papryki czerwonej  (opcjonalnie)
  • 1/2 papryki zielonej 
  • sól, pieprz (ja dodała kirmizi biber, czyli chilli), curry
  • 1 duża łyżka koncentratu pomidorowego
  • natka pietruszki (opcjonalnie)
  • 1-2 łyżki oleju rzepakowego
  • 1 mała cebula
Wykonanie:
  1. Fasolę moczymy na noc i następnego dnia gotujemy ok 15 minut. Odcedzamy. 
  2. W dużym garnku (polecam szybkowar) podsmażamy na oleju pokrojona w kostkę cebulę i paprykę.
  3. Smażymy aż cebula się zeszkli. 
  4. Dodajemy fasolkę i mieszamy. 
  5. Następnie zalewamy fasolkę gorącą wodą, tak aby woda przykryła fasolę.
  6. Dodajemy koncentrat i mieszamy.
  7. Przyprawiamy solą, pieprzem i curry (ja dodałam jeszcze zioła prowansalskie)
  8. Przykrywamy pokrywką garnek i gotujemy ok. 45 minut (aż fasola zmięknie).
  9. Dekorujemy pietruszką. 
Smacznego!
Asia


1 komentarz:

  1. Dziękuję ślicznie:) jutro po pracy się tym zajmę:) pozdrawiam Asia

    OdpowiedzUsuń