środa, 11 kwietnia 2012

Pierogi z serem

Magic kitchen with Asia

Smak mojego dzieciństwa:) Tak...tak...byłam dzieckiem, które kochało wyroby mączne (no dobra wciąż je kocham) i unikało potraw mięsnych (wciąż ich unikam:D ). Zrobiłam dzisiaj mojej rodzince pierogi z serem. Polecam przepis na to ciasto, ponieważ wyszło miękkie i smaczne:)
Składniki na ciasto:
  • 800 gram mąki ( u mnie była wrocławska)
  • 2 jajka
  • 1 szklanka gorącej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
Wykonanie:
  1. Wysypujemy mąkę na stół:). Robimy "dziurkę" w mące i wbijamy jajka, wlewamy oliwę, dodajemy sól i powolutku wodę. Ciasto wyrabiamy aż do miękkości (ciasto powinno ładnie odchodzić od rąk i być elastyczne).
  2. Wyrobione ciasto rozwałkowujemy na około 2-3 mm i za pomocą szklanki wycinamy koła:).
  3. Na wyciętych krążkach nakładamy ser i sklejamy:)
  4. Pierogi wkładamy do gotującej się wody i odliczamy około 2-3 minuty od wypłynięcia ich na powierzchnię:).
  5. Pierożki polewamy roztopionym masłem i posypujemy czym chcemy (ja posypałam moje cynamonem, cukrem i wiórkami kokosowymi).
Składniki na nadzienie serowe:
  • 500 gram sera białego
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 2 kropelki aromatu waniliowego (ja nie miałam waniliowego, więc dodałam rumowy)
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 1 jajko
  • 3 łyżki cukru (można dodać więcej)
Wykonanie nadzienia serowego:
  1. Ser biały przepuszczamy przez maszynkę.
  2. Dodajemy do sera pozostałe składniki i miksujemy blenderem.
Powodzenia i życzę smacznego:)
Magic kitchen with Asia
Asia 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz