piątek, 20 kwietnia 2012

Pizza Asi;)


Magic kitchen with Asia 

Mam  dzisiaj do zaoferowania wam pizzę:) Jeszcze jest cieplutka:) Pachnie i smakuje cudownie...Nic tylko robić i jeść:) Przepis na ciasto zaczerpnęłam z cudownego bloga Doroty (www.mojewypieki.blox.pl).
Składniki na ciasto:
  • 1 łyżka suchych drożdży (12 g) lub 25 g świeżych
  • 1,5 szklanki ciepłej wody
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki pszennej typu graham
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1,5 łyżeczki soli
Wykonanie:
  1. Drożdże suche rozpuszczamy w 1,5 szklance ciepłej wody i zostawiamy na 5-10 minut. Jeśli używacie świeżych drożdży (tak jak ja) to musicie najpierw zrobić rozczyn.
  2. Mąkę przesiewamy, robimy w niej zagłębie i wlewamy tam drożdże i oliwę.
  3. Dodajemy soli i wyrabiamy ciasto.
  4. Ciasto musimy dobrze wyrobić.
  5. Wyrobione ciasto wkładamy do naczynia, przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia (podwojenia objętości) w ciepłym miejscu (około 1-1,5h).
  6. Wyrośnięte ciasto uderzamy pięścią i dzielimy na trzy części. Ja nie dzieliłam ciasta tylko wyłożyłam je na blaszkę prostokątną.
  7. Brzegi pozostawiamy wyższe.
  8. Na spód dajemy sos pomidorowy i nasze ulubione składniki.
  9. Pieczemy 15-20 minut w najwyższej temperaturze piekarnika (260 stopni). Kilka minut przed końcem kładziemy ser żółty.

Składniki na sos pomidorowy:
  • ketchup
  • przecier pomidorowy
  • bazylia
  • oregano
  • czosnek
Przygotowanie sosu:
  1. W proporcjach 1:1 mieszamy przecier pomidorowy z ketchupem.
  2. Dodajemy bazylię, oregano i wyciśnięty czosnek.
  3. I gotowe:)
Moje składniki na pizzę:):
  • szynka drobiowa
  • kiełbasa
  • kukurydza
  • pieczarki
  • cebula
  • ogórki kiszone
  • papryka czerwona i żółta
  • ser: edamski, gouda
  • ser mozzarella
  • listki świeżej bazylii
Pozdrawiam, 

Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz