poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Poğaça, czyli tureckie bułeczki z serem białym, ziemniakami i parówkami


Magic kitchen with Asia

Próbowaliście kiedyś kuchni tureckiej?Ja żałuję, że dopiro niedawno pokochałam te bułeczki (tym bardziej, że mogłam to uczynić dwa lata temu), ale lepiej późno niż wcale:) Bułeczki są pyszne i aromatyczne. Można je zjeść zarówno na śniadanie, jak i na drugie śniadanko. Są przepyszne! Moja rodzinka je pokochała. Zaczerpnęłam przepis z bloga: Turcja od kuchni (www.turcjaodkuchni.blogspot.com).
Składniki na ciasto:
  • 125gr margaryny
  • 125 ml oleju lub oliwy z oliwek (ja polecam oliwę)
  • 250gr jogurtu
  • 2 jajka
  • sól
  • łyżeczka octu
  • 1-2 łyżeczki proszku do pieczenia (ja dałam dwie)
  • 3 szklanek mąki pszennej
  • 2 szklanki mąki  pełnoziarnistej pszennej

Wykonanie:
  1. Margarynę rozpuszczamy i studzimy.
  2. Łączymy margarynę, olej, jogurt, 1 całe jajko i 1 białko z jajka, olej i sól.
  3. Mąkę przesiewamy i dodajemy proszek do pieczenia.
  4. Do wymieszanych składników płynnych dodajemy stopniowo mąkę z proszkiem do pieczenia.
  5. Ciasto mieszamy aż będzie jednolite i miękkie.
  6. Dzielimy ciasto na części (około 30 kawałków).
  7. Rozwałkowujemy każdą część i wypełniamy nadzieniem.
  8. Bułeczki sklejamy, smarujemy żółtkiem.
  9. Blaszkę smarujemy margaryną i posypuje bułka tartą.
  10. Na przygotowaną blaszkę wykładamy bułeczki.
  11. Pieczemy przez około 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni.

Możliwe nadzienie:
  • ser biały
  • pietruszka
  • ugotowane ziemniaki
  • parówki
  • ser żółty
  • czarne oliwki

Wykonanie nadzienia:
  1. Do sera białego dodajemy natkę pietruszki i doprawiamy do smaku (solą i pieprzem).
  2. Parówki kroimy na plasterki, ser  żółty ścieramy na tarce i łączymy:).
  3. Ugotowane ziemniaki miażdżymy,dodajemy ser biały, natkę pietruszki oraz sól i pieprz (do smaku).
  4. Czarne oliwki kroimy na mniejsze kawałki i gotowe:).

Serdecznie polecam!!!:)
Powodzenia i życzę smacznego:)
Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz