piątek, 25 maja 2012

Pancakes dla Natalii i Uli:)

Magic kitchen with Asia

Moja Natalia poprosiła mnie wczoraj o zrobienie jej naleśników:) Wymyśliłam więc dla niej pancakesy:) Postanowiłam je troszku udoskonalić, a raczej urozmaicić pewnymi dodatkami. Jestem zwolenniczką zdrowej kuchni stąd te zmiany:) Przepis zaczerpnęłam od Doroty (www.mojewypieki.blox.pl). Pancakesy wyszły rewelacyjnie! Są puszyste, aromatyczne i do tego pyszne. Poczęstowałam również nimi osoby z pracy i niezmiernie ucieszyła mnie ich reakcja i zapytania o przepis.  
Składaniki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • pół szklanki mąki groszkowej
  •  75g rozpuszczonego masła
  • maślanka2 jajka
  •  3 łyżki cukru brązowego
  • 3 łyżki proszku do pieczenia
  • 2-3 krople aromatu do ciast pomarańczowego
  • tabliczka gorzkiej czekolady z migdałami i pomarańczą
  • dowolne owoce:) (u mnie: truskawki, winogrona, morela, jabłko, gruszka)
  • wiórki kokosowe (do posypania)
  • serek waniliowy Danio (jako masa)
Wykonanie:
  1.  Jajka roztrzepujemy.
  2. Mąkę pszenną przesiewamy i łączymy z mąką groszkową.
  3. Łączymy roztrzepane jajka z mąką.
  4. Dolewamy maślanki.
  5. Dodajemy masło, proszek do pieczenia, cukier, aromat i mieszamy.
  6. Czekoladę kroimi na małe kawałki i wrzucamy do masy.
  7. Rozgrzewamy patelnię i smażymy bez tłuszczu (aż się zarumienią z obu stron).
Mój pomysł na podanie:
  1. Kładziemy pancake na talerzu.
  2. Smarujemy serkiem Danio  i układamy na to wybrane owoce.
  3. Kładziemy następnie kolejnego naleśnika.
  4. Na niego serek Danio, owoce.
  5. Posypujemy wiórkami kokosowymi i jemy.
  6. Można podawać również z syropem klonowym i orzechami:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz