niedziela, 23 września 2012

Cynamonki

Magic kitchen with Asia 

Upiekłam ostatnio dla mojej Madzi i Pani Beatki cynamonki:) Oczywiście jak zwykle wyszło mi tego jak dla wojska:) Postanowiłam więc uszczęśliwić moich znajomych z pracy. Wszystkie cynamonki zniknęły w oka mgnieniu, a znajomi z pracy prosili mnie o przepis:) Cieszę się,  że im tak bardzo smakowało. Podzielę się więc tym bardziej z Wami tym przepisem, który zaczerpnęłam z bloga Doroty (www.mojewypieki.com)
Składniki:
  • 1 szklanka letniego mleka
  • 2 jajka
  • 4 szklanki mąki pszennej
  • 6 łyżek cukru
  • 125g masła, roztopionego i ostudzonego
  • 4 dag świeżych drożdży lub 2 dag drożdży instant
  • szczypta soli
Składniki na nadzienie:
  • ¼ kostki masła, roztopionego
  • około pół szklanki cukru
  • kilka łyżeczek cynamonu
  • rodzynki (opcjonalnie)
  • jajko do posmarowania
Wykonanie:
  1. Z drożdży, 2 łyżek cukru, 2 łyżek mąki i połowy mleka robimy zaczyn.
  2. Następnie odstawiamy do podwojenia objetości (wyrośnięcia). W przypadku drożdży suchych nie trzeba robić zaczynu. Wystarczy wymieszać wszystkie składniki.
  3.  Do przesianej mąki dodajemy sól, jajka, resztę mleka, resztę cukru i wyrośnięty zaczyn.
  4. Wyrabiamy ciasto.
  5. Do dobrze wyrobionego ciasta dodajemy roztopione masło.
  6. Dalej wyrabiamy aż ciasto zacznie nam odchodzić od ręki.
  7. Odstawiamy ciasto do ciepłego miejsca aż podwoi swoją objętość.
  8. Gdy podwoi objętość wykładamy na stolnicę i dzielimy na 4 części.
  9. Każdą rozwałkowujemy, smarujemy roztopionym masłem, posypujemy cukrem i cynamonem (możemy też dodać rodzynki).
  10. Następnie zwijamy jak roladę, kroimy w plasterki.
  11. Kładziemy na blaszce zachowując odstępy (bułeczki urosną znacznie).
  12. Na końcu smarujemy roztrzepanym jajkiem.
  13. Pieczemy 10-15 minut w pierkarniku nagrzanym do 180 stopni.

Magic kitchen with Asia

Smacznego:)

Asia

2 komentarze:

  1. Właśnie działam z tym przepisem. Uwielbiam cynamonki wiec postanowiłam je poraz pierwszy zrobić sama. Oby sie udało. Asiu dziekuje za przepis i wsparcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Udaly sie i sa wysmienite.

    OdpowiedzUsuń