niedziela, 7 kwietnia 2013

Czekoladowe ciasto bananowe na Slot Festival w Krakowie/Chocolate banana cake for Slot Festival in Krakow

Please scroll down for English version.

Magic kitchen with Asia 
Organizatorzy Slot Festival w Krakowie poprosili mnie o pieczenie kilku ciast na festiwal. Nie ukrywa, że jest to dla mnie wyróżnienie. Jestem bardzo szczęśliwa, że mój blog dociera do Was i nowych osób i się nim dzielicie z innymi. Jestem Wam bardzo za to wdzięczna. Jednym z ciast, które upiekłam było właśnie czekoladowe ciasto bananowe. Wyszło pyszne! A jak pachniało...Mniam:)


Składniki:

  • 3 lub 4 dojrzałe banany
  • 1/3 szklanki roztopionego masła
  • 3/4 szklanki cukru (można dać mniej, chlebek jest dość słodki)
  • 1 roztrzepane jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżki prawdziwego kakao
  • garść orzechów włoskich 


Wykonanie:

  1. W dużej misce rozgniatamy banany.
  2. Dodajemy do nich masło, cukier, roztrzepane jajko i wanilię.
  3. Na samym końcu dodajemy mąkę wymieszaną z sodą, kakao i szczyptę soli. 
  4. Następnie dodajemy pokrojone orzechy.
  5. Wszystko mieszamy.
  6. Pieczemy przez godzinkę w piekarniku nagrzanym do 170 stopni, w formie keksówki o wymiarach  10 x 20 cm.


ENGLISH VERSION:

Ingredients:

  • 3 or 4 ripe bananas
  • 1/3 cup melted butter
  • 3/4 cup sugar (you can give less, the bread is quite sweet)
  • 1 beaten egg
  • 1 tsp vanilla extract
  • 1 tsp baking soda
  • 2 Tbsp cocoa
  • handful of walnuts 
  • pinch of salt
  • 1,5 cups of flour

Directions for the cake:

  1.  In large bowl crush bananas.
  2. Add to them the butter, sugar, beaten egg and vanilla.
  3. At the end add to it the flour, baking soda,  pinch of salt, cocoa and mix.
  4. Then add chopped walnuts and mix once again.
  5. Bake for an hour in an oven preheated to 170 degrees, in the form of little teacake measuring 10 x 20 cm.

Smacznego/Enjoy

Asia :)

3 komentarze:

  1. Wspaniale, i mnie poproszono o upieczenie ciast. Ja wniosłam na blaty- aromatyczne maślankowo-kokosowe zalane mlekiem koko oraz cudnie bakaliowe marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No właśnie podziwiałam Twoje ciasta:) marchewkowe wyglądało obłędnie:D ja upiekłam: czekoladowo- śliwkowe, dwie apfelstrudel, czekoladowo-bananowe, tarta z daktylami, kukuye i do tego dwa rodzaje muffinek:D zaszalałam:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Asiu, marchewkowe było na razowej mące no i mocno nadziane bakaliami :) A Twoją stucle to Ja podziwiałam :) hmm Kukuya, nie znam- to było może to żółte- zbite ciasto ?

    OdpowiedzUsuń