środa, 1 stycznia 2014

Naleśniki pełnoziarniste z serkiem i owocami

Magic kitchen with Asia
Naleśniki na słodko kojarzą mi się z moim dzieciństwem. Najlepsze pod słońcem naleśniki robiła mi moja babcia Helcia:) Dzieki niej pokochałam to danie i chyba całe dzieciństwo było pod znakiem naleśnika;) Obecnie wybieram wersję zdrowszą, czyli naleśniki z mąki pełnoziarnistej i dietetyczne. Przepis zaczerpnęłam z książki "Dieta Agaty" autorstwa Agaty Jędraszczak. Polecam przepis, jak i książkę. Przepisy są proste i smaczne, a do tego lekkie!

Składniki (5 porcji, 140 kcal/1 porcja):
  • 1/2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej typu graham
  • 3/4 szklanki odtłuszczonego mleka
  • jajko
  • szczypta soli
  • szklanka serka homogenizowanego (o obniżonej zawartości tłuszczu)
  • cukier do oprószenia i wiórki czekoladowe (opcjonalnie)
  • szklanka owoców: maliny, jagody
Wykonanie:
  1. Mąkę wymieszaj z mlekiem, jajkiem, aby otrzymać lejące ciasto.
  2. Przypraw szczyptą soli i odstaw na 15 minut.
  3. Na dobrzej rozgrzanej teflonowej patelni usmaż cienkie naleśniki.
  4. Każdy nadziej porcją serka i owców. 
  5. Wierzch możesz oprószyć cukrem pudrem i wiórkami czekoladowymi. 

Smacznego:)
Asia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz