wtorek, 11 marca 2014

Pizza

Magic kitchen with Asia
Skusiłam się w ostatni weekend i zrobiłam rodzinie pizzę. Jest to obecnie mój ulubiony przepis na pizzę. Przepis zaczerpnęłam z bloga Kuchnia Agaty. Ja zrobiłam pizzę wegetariańską i z mięsem:) Dla każdego coś dobrego;)

Składniki:
  • 4 szklanki mąki pszennej 
  • 2 łyżki suchych drożdży (ok. 20g świeżych)
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • 1/2 szklanki + 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 łyżki oliwy
  • dowolne dodatki na wierzch 
Sposób przygotowania:
  1. Do 1/2 szklanki ciepłe wody dodajemy drożdże i cukier, odstawiamy na 5 minut. 
  2. Z mąki i pozostałych składników zagniatamy elastyczne ciasto (wraz z rozczynem drożdży), wyrabiamy ok. 5 minut mikserem z hakiem, lub 10-15 ręcznie. 
  3. Miskę z wyrobionym ciastem przykrywamy folią spożywczą i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. godzinę, aby ciasto podwoiło swoją objętość.
  4. Piekarnik z blachą w środku rozgrzewamy do 250 stopni.
  5. Z ciasta robimy okręgi z wyższym brzegiem, na wierzchu ułóż dodatki zaczynając od sosu pomidorowego. 
  6. Brzegi smarujemy oliwą, aby się ładnie przypiekły.
  7. Gotowe pizze pozostawiamy na 10 minut w ciepłym miejscu.
  8. Pieczemy wkładając na gorąca blachę, do momentu zarumienienia ciasta, ok. 10-15 minut w zależności od wielkości pizzy.
Magic kitchen with Asia

Smacznego:)
Asia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz